Petturid esinevad telefonikõnedes töötukassa töötajatena ning püüavad klientidelt välja petta isikukoode ja sundida neid sisestama PIN-koode.
Oluline teada, et töötukassa töötajad ei küsi kunagi telefoni teel klientidelt ID-kaardi, mobiil-ID ega Smart-ID PIN-koodide sisestamist. Kahtluse korral soovitame klientidel lõpetada kõne ja võtta ühendust töötukassa klienditeenindajaga asjaolude selgitamiseks. Töötukassa infotelefon on 777 3000, e-post: info@tootukassa.ee.
Petukõnede seni tuvastatud ühised tunnused:
- Kõne toimub enamasti vene keeles.
- Helistatakse Eesti mobiiltelefoninumbrilt.
- Petturitel on tihti teada kliendi nimi ja mõni tõenäoliselt avalikust allikast kogutud teabekild nt töökoht vms.
- Klienti võidakse kiirustades suunata andma lisaks andmeid enda kohta või sisestama ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID koode teadmata keskkonda sisenemiseks.
- Klient võib olla töötu staatuses, aga helistatud on ka töötavatele klientidele.