Seminar TEENINDUSE MITMEKESISUS: suhtlemine erineva kultuuritaustaga klientidega toimub kolmapäeval, 22. juunil kell 9:30 – 14:45 Zoom veebikeskkonnas
Ootame osalema turismi-, majutus- ja toitlustussektori ettevõtete töötajaid ning külalislahkuse valdkonnas karjääri alustada soovivaid tööotsijaid.
Tutvustus
Kliendikeskne ja külalislahke teenindaja mõjutab positiivselt ettevõtte mainet ja lojaalsete püsiklientide osakaalu. Tänapäeval puutub teenindaja kokku erikultuuride esindajatega pea igapäevaselt. Ei saa aga eeldada, et harjuspärane suhtlus on tõhus igas olukorras – isegi lihtsad „jah“ ja „ei“ võivad olla tõlgendatud eri kultuuride poolt erinevalt. Teenindaja teadmised kultuuridevahelise suhtlemise eripäradest, millega tuleb arvestada ja kuidas reageerida rasketes suhtlusolukordades, toob lisaväärtust nii ettevõttele kui ka kogu meie riigile ja rahvusele. Teenindaja oskus arvestada suhtlemisel kultuuride eripäradega on oluline täiendus tema pädevuskogumisse.
Seminaril TEENINDUSE MITMEKESISUS: suhtlemine erineva kultuuritaustaga klientidega räägime maailma kultuuride mitmekesisuse teadvustamisest, kultuuridevahelise kommunikatsiooni nüanssidest. Arutleme, kuidas eri kultuuriruumide inimesed mõtlevad, tegutsevad, suhtlevad ja millistena näivad teistele rahvustele eestlased. Õpime tundma erinevaid toitumistavasid ja etiketti rahvusvahelises kultuuriruumis. Tõstame “enda” ja “teiste” erinevuste teadvustamise kaudu oma kultuurilist IQ-d, olles seeläbi teadlikumad ja edukamad suhtlejad oma klientide ja kolleegidega.
Seminar toimub koolitaja loengu, ühiste arutelude, juhtumianalüüside ning grupitöödena.
Seminaril käsitletavad teemad:
- Kultuuri mõiste
- Kultuuride vahelised erinevused
- Suhtlemise head tavad: kuulamine, austus erinevuste suhtes, tolerantsus, tundlikud teemad
- Verbaalne ja mitteverbaalne kommunikatsioon
- Suhtumine aega
- Spetsiifilised toitumistavad
- Kultuurilised erinevused multikultuurses töökeskkonnas ja kuidas ületada kommunikatsioonilõhe
Peale seminari läbimist teenindaja:
- On teadlik kultuurilistest erinevustest
- Oskab eri kultuuride esindajatega
- Oskab märgata ja lugeda kehakeelt
- On teadlik erinevate kultuuride spetsiifilistest toitumistavadest
- Oskab suhelda vastavalt hea tava kommetele
- On tolerantne, toetav ja sõbralik töötades multikultuurses keskkonnas
Seminari ajakava:
9:30 – 11:00 Seminari 1 osa
11:00 – 11:15 Paus
11:15 – 12:45 Seminari 2 osa
12:45 – 13:15 Paus
13:15 – 14:45 Seminari 3 osa
Koolitaja tutvustus:
Koolitaja Riinu Rätsep on teeninduskoolitaja ja suure kogemusega teeninduspraktik. Riinu Rätsep on olnud seotud toitlustuse valdkonnaga pea 30 aastat: alustades köögipoole pealt Tallink'i laevadel, töötades peakokana ja restoranijuhina restoranis Paat (AG Toitlustuse AS) ja toitlustuse teenindusjuhina Radisson Blu Hotell Olümpias. Hetkel tegutseb Riinu vabakutselise konsultandi ja koolitajana ning omandab kogemusi rahvusvahelise müügivaldkonnas. Omab suurt huvi psühholoogia vastu ja paneb ennast proovile kestvusspordi aladel.
Registreeri ennast seminarile SIIN
Eelregistreerumise tähtaeg: 19.06.2022
NB! TEENINDUSE MITMEKESISUS: suhtlemine erineva kultuuritaustaga klientidega kuulub Eesti turismi-, majutus-ja toitlustusettevõtete jaoks loodud seminarisarja „Suveks valmis“.
Seminarsarja korraldaja on Eesti Töötukassa. Seminaridel osalemine on tasuta. Seminarisarja rahastatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest COVID-19 pandeemiale reageerimise raames.